20 Kasım 2018 Salı

Yeni Yetme Şair'den


Hangi şiiri okusam sanki ben yazmışım gibi
Gecenin şerri gündüzün hayrından iyidir diye ertelediklerim.
Düşün, hislerimi anlatan bunca mısra varken
Hala yazıyorsam bir fark olmalıydı
O fark da geçmişti.
Heceyi ozanlara verdiğimiz bu çağda
Benim benliğim, özgürlükteydi!
Ve hala ölü doğuyordum meclisin kararlarına.

“Falanca hanımla imsak kesilene kadar sohbetlerimiz”
Adlı televizyon programında daimi konumuzdu:
Aşk.
Pardon yine imgeye kurban gittin, sevgilim.
Allahım sen affet bu yeni yetme dizelerimi!

Sadece kalbime anlam yüklüyorum.
Yemişim şairlerin susma, konuşma, bakma üzerindeki
Hüsn-i talil kurma çabalarını!
Kaçırdığım duraklardan sana sığınırım.
Yoksa bana mı?

Artık,
Çözümsüzlük örneği olsun edebiyat tüccarlarına.
Bağlamını bile boş verip yakmış desinler bütün düğümleri
Meydan okuyorum!
Ey’li hey’li bey’li seslenişlerle hepsini toplayıp
Açıklamıyorum manifestomuzu:
“Yeni yetmeler yıkacak kuramlarınızı!”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder