1 Eylül 2018 Cumartesi

Sevemezdim


Sevemem.
Sevemem ve anlatamam şiirlerde.
Gün rengini güneşin batışı sandım-dı
Ta ki resmin karşımda sabahlayıncaya dek.
Sevemezdim.
Hilal kaşların mı bayraktaydı ey yar?
Böyle tanıdık gelmezdi bu silah yoksa…

Birçok büyü öğrenmişliğim vardı,
Haramdı.
Sen hangi dinde helal kılınabilirdin?
Sevemezdim ve severdim.

Beni tanırsın dimi?
En çok sen tanısan da beni
Bu gönül kırgınlığımı
Bu dipsiz boşluğu görüp taşırmazdın.
Bilmezdin.

Faili bırak zanlı bile olmamalıydık
Bu tiyatroda.
Sevmemeliydim.
Evet, seni sevmemeliydim!
Sevemezdim de
Güneş benim için hep batıdan doğuyor gecelerde.
Her gündüz kıyamete uyuyorum ve uyandığımda
Uyandığımda düşüyorsun dallarımdan.
Ama yine de solmuyor bu uğursuz soyum.

Hep bilmezdim,
Bu kez biliyorum.

Şimdi diyecekler:
“Ey adam sandığımız maskara,
Ey bu tiyatrodaki en büyük zanlı!
Bu ne acemilik…”

Bir avuç çekirdek
Bir kaldırım
Bir sokak lambası
Bir ağaç
Bir ben(!)
Hayır, hayır yine olmasın!
Lütfen.

Sıradan kelimelere,
Garip imgelemeler yapmak mı?
Evet, hayır!
Hangi dizede var oldumdu?
“Nereden çıktım da düşüşü olsun”
Bu basamaklar yukarıya değil,
Geriye
Geriye
En sona adım adım.

Ve yine ayrılarak çizginizden
Bağıracağım süslü caddelerinizde:
“Bu çağdaki en alçak dürüstlüğümü size yedirmeyeceğim!”
Çünkü:
Sevemezdim, sevmemeliydim
Ama hep sev…

1 yorum: